Labai nenorėjau „Hobito“ žiūrėti ir
kone metus sėkmingai jo išvengiau. Nenoras grynai iš principo. Ir visai ne dėl
to, kad į fantasy žanrą žiūriu (nepagrįstai)
atsainiai. Ogi štai kas: neabejoju, kad viskas, ką ta tema buvo galima pasakyti
ir parodyti, jau sudėta į „Žiedų valdovą“ ir ponas J. R. R. Tolkienas grabe
vartosi nuo tokių įnirtingų filmo kūrėjų pastangų pasipinigauti ekranizuojant
jo kūrinius. Neginčiju „Žiedų valdovo“ ekranizacijos didybės — kiekviena dalis
man buvo šventė kino teatre, bet laikausi nuomonės, kad didingi dalykai yra, tiksliau
— turėtų būti, vienkartiniai. Monumentalūs ir nepakartojami. Neginčijami ir nenustelbiami...
Betgi siekiamybė sau, o realybė sau. Anom nepakeliui. Modernioji kultūra
tiražuoja didybę kaip Kalėdų senelius šokolado fabrike. Iš jei tik įmanoma iš š...o
išspausti (bent vieną dešimtąją) grūdo — neabejotinai rasis, kas taip ir
padarys. „Žiedų valdovas“ buvo pernelyg pelningas, kad garbingai ilsėtųsi kino
meno istorijos palėpėse. O kad jau nebuvo iš ko kurti ano tęsinių, tai gerbiamas
Peteris Jacksonas sukūrė priešistorę — „Hobito“ trilogiją.
2013/12/05
2013/12/03
Eliziejus / Elysium (2013)
„Eliziejus“ žiūrėtinas dėl trijų priežasčių.
Pirmoji —
tai filmas su sci–fi žyme.
Antroji —
filmo režisierius iš PAR Neillas
Blomkampas. Kodėl režisierius ir kuo čia dėta PAR? Ogi būtent N.
Blomkampas režisavo „9-ąjį rajoną“, kurio veiksmas vyko išblukusiuose Johanesburgo
priemiesčiuose. Nors šio filmo nieku gyvu neapibūdinčiau kaip patikusio, bet
kad įsiminė — neabejotinai. Žodžiu, „9-tasis rajonas“ galėjo būti vertinamas
kaip vykęs debiutas, leidžiantis tikėtis malonių staigmenų iš režisieriaus
ateityje. Į „Eliziejų“ nukreiptus lūkesčius dar sustiprino pavardės aktorių
sąraše: Jodie Foster ir mano simpatijų
laureatas Mattas Damonas.
2013/11/27
Justin Cronin. Dvylika
Dvylika:
[romanas] / Justin Cronin. - Kaunas: Jotema, [2013]. - 539, [4] p. - ISBN
978-9955-13-379-7.
J. Cronino „Dvylika“ — antroji apokaliptinės trilogijos dalis. Pirmoji
(„Perėja“) paliko pakankamai padorų įspūdį, taigi nekantriai laukiau tęsinio.
Tasai laukimas truko apie pora mėnesių ir, kaip netikėtai paaiškėjo, nepraėjo
be pasekmių. Ogi sumišo galvoje visi matytų/skaitytų zombiadų siužetai,
primiršau esmines detales, susijusias su virusinių
funkcionavimu ir naikinimu. Pamoka, kad zombius vartoti dera saikingai.
Beje, kai jau pagaliau sulaukiau knygos — gavau ją klasikinio pavidalo,
virš penkių šimtų puslapių sunkiausią kaladę. Ir netrukau suprasti, kaip
stipriai per keletą mėnesių susidraugavau su
patogiąja skaitykle. Dabar kalbos apie būtinybę „skaityti tikrą knygą“
atrodo laike užstrigusių pasiteisinimai. Bet tai jau atskiros temos
reikalaujanti diskusija, tiksliau — visai nieko nereikalaujanti ir niekam
nereikalinga, nes niekur nė neveda.
2013/11/26
2013/11/25
Kaubojai ir ateiviai / Cowboys & Aliens (2011)
Tokį
šmaikštų, šmaikštų filmą vakar žiūrėjau —
„Kaubojai ir ateiviai“.
Nžn, kaip jis
pro mano akis prasprūdo savo debiuto metu, anyway — į Danielio Creigo torsą
pasižiūrėti pavėlavau tik trejus metus. Danielis, žinoma, pats savaime didingas
reginys: tamsusis titanas — rūstus kaip požemių dievas, gajus kaip Silvestro
Stalonės Rembo, kupinas sielą kraujuoti verčiančios ištikimybės. Kad banditas,
tai smulkmena. Negi tikro vyro įvaizdis derėtų su kokia ūkininko profesija? O
štai plėšikų gaujos vadeiva, metęs savo versliuką dėl meilės exprostitutei —
čia jau visai kita kategorija, visai kita...
2013/11/23
Anapus / Hereafter (2010)
Anapus / Hereafter (2010). Tai lengvas filmas. Pozityvia prasme.
Lengvas nepretenzingas siužetas, lengvai skaudūs išgyvenimai, lengva
džiazuojant muzika... Lengvumo pojūtis
peržiūrėjus.
Istorija net banaloka. Nors filmo
pradžia žada fantastinę intrigą: vienas pamato negyvėlius, kitas gali su jais kontaktuoti,
trečias negali, bet nori. Bet šiaip jau tie numirėliai tėra inspiracija pajudėti
pirmyn: mat visiems trims tiesiog sunku gyventi. Užtat ir ieško vienas kito.
Kad palengvėtų.
2013/11/17
Geležinės durys / Iron Doors (2010)
Ar maža pasaulyje prikurta nesąmonių,
kad derėtų stebėtis dar viena iš jų?
„Geležinių durų“ siužetas — scenaristų fantazijos topas. Sakyčiau, net archetipas, mat kažin ar nors vienas save gerbiantis kino kūrėjas bent kartą per karjerą nėra nusviedęs savo herojaus nežinia kur, nežinia kada, nežinia kodėl. Kodėl gi Stephenas Manuelis turėtų būti išimtis?
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)