Filmas
„Ties riba į rytojų“ (Edge of Tomorrow, 2014) pasakoja apie nekaringą karį,
kuris, itin nesėkmingai susiklosčius aplinkybėms, pasiunčiamas į kovos su
ateiviais lauką, o čia, deja, netrunka gauti galo. Tas „deja“ toks dviprasmiškas,
mat galas ypatingas: atsitiktinumo dėka pacifistas karys įgyja galią,
leidžiančią jam vėl ir vėl iš naujo išgyventi paskutinę dieną. Ir, savaime
aišku, tapti nenugalimu kovotoju, kuriam lemta išgelbėti pasaulį. Vienaip ar
kitaip, vingiuotai ar tiesiai, anksčiau ar vėliau — visi Tomo Cruzo keliai veda
į Romą, t.y. į žmonijos gelbėjimą, ir ką jau čia padarysi, jei tokia
Aukščiausiojo duotybė — didvyrio įspaudas ant kaktos.
„Užstrigusio
laiko“ idėja visai ne nauja, bet tokia potenciali, kad galėtų būti išnaudota
dar tuzino filmų siužetui. Geriausiai ji, matyt, žinoma iš „Švilpiko dienos“ (Groundhog Day, 1993). Pastarąjį žiūrėjau gal kokius tris kartus, ne specialiai, tik dėl
taip susiklosčiusių aplinkybių, bet kaskart stebėdavausi, kad vis dar smagu.
Taigi pasakysiu, kad „Švilpiko diena“, žinote, gerokai šaunesnė. Nėra ten
efektingų sprogimų, vaizdo ir garso technikos viražų, o retėjančios šukuosenos
B. Murray žavesys nė iš tolo neprilygsta glamūriniam
baltadančiui Tomui, bet ten esama potekstės, skatinančios ieškoti prasmės pasikartojimuose,
įminti faustiškąją „sustok akimirka žavinga!“ mįslę. Žinoma, gretinti abu filmus būtų tas pats, kaip
lyginti šūdą prie bandutės, — šiurkštokas,
bet taiklus liaudies priežodis. B. Murray herojus viso labo bando išspręsti
savo narciziškos asmenybės problemas, jo pasaulio nepuola aštuonkojai ateiviai,
grasinantys išnaikinti žmoniją...
Beje,
įdomu, kad be bendros „užstrigusio laiko“ idėjos abiems filmams būdingas ir jau
minėtas narciziškumo motyvas: savimyla pagrindinis herojus pakliūva į
aplinkybes, kuriose paikystę keičia didžiadvasiškumas, atjauta, na, žodžiu,
pasipūtęs paršas virsta nuoširdžiu ir jautriu savu vaikinu. Mano akimis, T. Cruzas kaip reta puikiai suvaidino tuštutį, gaila tik, kad pagal scenarijų
virsmas į superherojų prasidėjo taip anksti ir aktoriui vėl teko maukšlintis
urmu tiražuojamą dvasingo pasiaukojimo kaukę. Ir jei pirmasis filmo trečdalis
telkė dėmesį, pusiaukelė jau buvo lengviau negu lengvai nuspėjama, o pabaiga...
Na, tai buvo nokdaunas dar menką viltį, kad po
saule nutiks kažkas naujo, išsaugojusiam žiūrovui. Ne, nieko naujo nenutiko,
Žemė liko kiek nusiaubta, bet eilinį kartą išgelbėta, laikas vėl tapo linijinis,
T. Cruzo dantys dar baltesni...
Žiūrėtina
Dabar palygink su knyga pagal kurią šis filmas pastatytas :-) Aš skaičiau knygą, bet filmo nematęs vis dar.
AtsakytiPanaikintiHiroshi Sakurazaka "All You Need Is Kill"? Dėkui, net nežinojau, kad tai filmoscenarijaus pagrindas : )
Panaikinti