„Mano
ištakos“ (I Origins, 2014) — nors kalendoriniai žiūrėjimo/skaitymo metai dar
tik prasidėjo, maža vilčių, kad kas nors aplenks šį filmą „Metų nusivylimo“ kategorijoje.
Juolab kad patyliukais tiek tikėtasi... Kodėl? Nes tai buvo antrasis meninis
režisieriaus Miko Cahillo darbas. Pirmasis — mano ką tik išliaupsinta „Kita Žemė“ (Another Earth, 2011). Taigi lūkesčių loginė seka buvo tokia: pirmasis
daug žadantis darbas yra tramplynas į kažką absoliučiai nokautuojančio. Daugmaž:
kažką, ko laukiau tūkstančius milijonus metų ir štai dabar uždangai lemta
pakilti. Tas kažkas turėjo būti „Mano ištakos“. Nebuvo. Deja, deja... Sakyčiau,
nepaisant formalių sutapčių (tų pačių aktorių), net nepriartėjo. Tik pora
akimirkų smilktelėjo kažko pažįstamo nuojauta, bet ji netruko išsisklaidyti nenutrūkstamame
žodžių sraute.
Taip,
šiame filme beprotiškai daug žodžių, tas žodingumas toks perteklinis, toks
įkyrus, toks tiesmukas, kad nebelieka erdvės skleistis jokioms papildomoms
prasmėms, potekstėms, simboliams, kurių pretenzingai prikaičiota kur reikia ir
kur nereikia.
Mokslininkas sako: ne, ne, Dievo nėra, mokslas paneigia jo stebuklingą galią.
Mokslininko mylimoji prieštarauja: taip, taip, už regimybės yra slaptinga galia, tik tu nenori pripažinti ir pastebėti.
Mokslininkas atitaria: ne, ne!
Filmo siužetas lemties pirštu beda: taip, taip!
C’mon, ar įmanoma dar primityviau — jis netikėjo, bet gyvenimas įtikino! Atgrasu.
Mokslininkas sako: ne, ne, Dievo nėra, mokslas paneigia jo stebuklingą galią.
Mokslininko mylimoji prieštarauja: taip, taip, už regimybės yra slaptinga galia, tik tu nenori pripažinti ir pastebėti.
Mokslininkas atitaria: ne, ne!
Filmo siužetas lemties pirštu beda: taip, taip!
C’mon, ar įmanoma dar primityviau — jis netikėjo, bet gyvenimas įtikino! Atgrasu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą